Imorse vaknade jag genomsvettig och utträngd i sängen. 04.40.
Det var en sambo och en son som låg och sov bredvid mig, så jag bestämde mig för att ge upp grymtandet i stian och klev upp istället.
Efter morgonduschen hamnade jag framför tv4+ och ett sådant där tv-program som får det att gå kalla kårar i kroppen.

Bree Van de Kamp, släng dig i väggen!

Jag brukar mer än ofta bli rädd för de amerikanska perfekta präktmorsorna med sina hjälmfrillor, dräkter, perfekt mejkade ansikten och hemmafrubeteende, men denna kanadensiska soppa tog ändå priset, the Mom Show.

Ett gäng smala, snygga mammor, som närmast verkade rädda för barn, vilket bara det är konstigt, för vid närmare efterforskning visade det sig att de tillsammans har så många som sex barn, satt och frågade ett annat gäng inbjudna, mer ur-formmammor, om tips och tricks.
Just den biten jag såg handlade om hur man fyndar på oulets.
Den smala barnrädda programledarmamman såg äcklad ut då det visades upp pryl efter pryl som var köpt på en outlet, antingen med förbehållningen att det var ett måndagsexemplar eller bara varor ur tiden.
Hon var knappast den barbamammeliknande gästens målgrupp.

Mer påtaglig blev barnskräcken då barbamammans två barn flockades kring dem och programledarmamman nervöst försökte skaka bort dem, byta ämne snabbt som rackarn, och locka med barnen in i ”lekrummet” där de fortsatte jakten på reafynd.

Innan jag väckte pojkarna satt jag som förhäxad framför detta fenomen. Det var lite som en… tja… mammablogg i rörligt format, blandat med Desperate Housewives i en skrämmande mix.
Perfektionism på en 50-tums flatscreen.
Och totalt ointressant.

mom_show

