Dela lika eller inte.Snåla på dagarna och vara hemma länge eller ta ut max antal dagar i veckan?

Hur man gör med föräldraledigheten verkar vara väldigt olika beroende på vem man frågar. jag som tänkte att jag skulle gilla att vara hemma är nu efter sju och en halv månad helt överlycklig över att få gå tillbaka till jobbet. Jag blir helt enkelt uttråkad av att vara hemma, hur underbara mina barn än må vara.

Nu i början kommer jag jobba två dar i veckan, alldeles lagom om ni frågar mig eftersom jag då får det bästa av båda världar. Och idag när jag kom hem var huset städat, tvätten vikt och maten stod på bordet. Det skulle jag absolut kunna leva med!

Vi har planerat att lillan ska börja på dagis i September när hon är 14 månader, tidigt kanske en del tycker men storasyster började vid 13 månader och det har gått alldeles galant. Dessutom har vi föräldraledighet kvar som vi kan använda till att gå ner i tid och slippa jobba så långa dagar i början.

Hur tänker ni när det kommer till föräldraledighet? Ska den kvoteras eller inte? Här är en intressant artikel om skillnaden i synen på pappaledigt i olika länder.

