Jag kollade på familjen annorlunda som gick på fyran idag. Om familjer med väldigt många barn. Och jag fick faktiskt lite ångest när det var dags för åttabarnsmamman att åka till badhuset. Det riktigt kändes genom rutan hur jobbigt det var.

Jag som tycker det kan vara lite bökigt att göra saker med bara två barn skulle nog aldrig fixa att ta hand om sådär många, så en eloge till dem som klarar av det. Å andra sidan har man ju inte så mycket val. De som inte har barn alls kanske tycker det verkar jättejobbigt med två men när man väl har två så vänjer man sig förvånansvärt snabbt.

Och det finns ju faktiskt bra sidor också. Tiobarnsfamiljen som hade brist på pengar verkade iallafall inte lida brist på kärlek. Och vore det bara för kärlekens skull så skulle jag nog också kunna tänka mig att ha tio barn. Tio gosungar att pussa och krama på!

Men som sagt, jag är nog för bekväm.

