Det är svårt att hitta avskedspresenter till förskolepersonal som slutar, eller när ens eget barn är större och går vidare till skolan.
Så vad har jag kommit fram till?
Jag har forskat, frågat och snokat bland vänner och bekanta i flera veckor nu utan att få bukt med vad man egentligen köper till någon som haft hand om ens kära barn i flera års tid. 🙂

Då vi flyttade från en ort till denna gav jag personalen på förskolan en liten presentpåse med chokladstrutar i. Tryffel med olika smaker och fina chokladpraliner. Jag tror det blev fem strutar i påsen, samt ett tackkort och en blombukett.

Det var uppskattat och fick sin plats i personalrummet.

valnotchili

Denna gång handlar det om vår, och sonens, favoritfröken som rör sig vidare mot det jobb hon är utbildad till; lärare.
Vi har alla bidragit med en slant till en blombukett, men jag kände att jag ville ge någonting mer, bara för uppskattningens skull, och får tänka som en tjej helt enkelt.

Efter mycket ågren och tänkande fick det bli en stor tékopp med fat, en påse lösté och ett fint tack-kort.
Då jag vaggade runt i en yrslig kropp idag fick det bli någonting jag kunde köpa nära hemmet och hittade den perfekta presentbutiken och närmaste ICA.

kobbs_lingon
koppen

(Fröken får jumbokoppen i mitten.)
Jag ser det lite som en Feel Good-present.

Det ÄR svårt.
Helst vill jag få presenter personliga, men med dagispersonal man inte känner privat är det en utmaning.
Jag vill gärna utmärka mig, hitta på någonting speciellt och omtänksamt när det gäller presenter.
Särskillt till de som viger sina dagar åt att ta hand om våra vilda små, för tro mig, det är ingen enkel match med min son och hans galna kompisgäng.
Jag är imponerad av dessa förskolelärare med deras tålamod.

Andra tankar jag haft är pocketböcker, SPA-behandlingar, biocheckar eller lite roligare typer av hudvårdsprodukter.
delicatesses
badger

Jag försöker tänka ut små enkla, icke-stötande, casual presenter som skulle göra mig glad helt enkelt.
Och jag är redan igång med presenttänket till resterande personal då sonen går vidare till 6-årsverksamhet i höst.

