Sådär…
Nu har mitt gå-hemma-och-boa-fix kommit igång.
Innan mammaledigheten egentligen kickat in.

Jag har den senaste veckan gått hemma av diverse anledningar. Med tre veckor kvar till BF hade jag åtminstone tänkt arbeta veckan ut, men blev nu sjuk och får ordna med sjukintyg.

Igår tog jag det mest lugnt hemma och i omgångar, när orken infann sig damp jag ner vid köksbordet där jag trollat bort allt vad middag heter, och dukat upp en syhörna med sambons mosters symaskin och ett gäng tyger och lakan.

Det har blivit två lakanset och underlakan för bebisens vagn och vagga då jag i ärlighetens namn inte haft lust att betala flera tusenlappar för tre-fyra uppsättningar lakan för någonting som kommer användas ett halvår eller så.

Hittills har det blivit ett grönt påslakanset med flodhästar på. (Replika av det stora spjälsängssetet från IKEA som inte riktigt passar en vaggas storlek.) Samt ett vitt med flodhästdekoration på för att liva upp det lite.
Nästkommande kreation blir förmodligen helvit, med någon eventuell brodyr på.

lakan_closeup

Hade jag bara fler tyger skulle jag gå loss ordentligt. 🙂

