Jag letar med ljus och lykta efter fina vagnleksaker till bebis vagn.
Jag vill i ärlighetens namn inte ha de ”vanliga” Babyland/Babyproffsen/BarnensHus-leksakerna i form av Lilla Spöket Laban, Tummen och Mumin. De är… ja… Rakt av tråkiga.

Efter en sväng med Anna på NK igår kom jag lite närmare det jag vill ha.
Jag tänkte inte på att memorisera märkesnamn av alla sorter jag hittade. Det grämer mig lite. Det är svårt att googla fram rätt prylar endast utefter deras utseende.

Något jag däremot lätt hittade, då jag sett dem förut är Fossingar från Tyramyra.se.

De skulle göra sig bra på fina Brio Sing:en som står och väntar på bebis ankomst.

De är så underbara, jättefina och roliga!

fossingar-blue-green-brown
fossingar-green-black-yellow
fossingar-green-orange

Hade jag råd skulle jag förmodligen ha en för varje dag i veckan… Och några fler.
Men min plånbok vill inte ens riktigt komma överrens om att äga EN sådan just nu tyvärr. 😦

En av dessa ligger garanterat högt upp på min ”vill ha”-lista till bebis!

