Jag skulle nog aldrig uppmuntra eller uppmana någon ung tjej till att skaffa barn tidigt, om jag ska vara helt ärlig.
Jag har avrått tjejer i yngre 20-årsålder att skaffa barn tidigt. Jag själv var 21 vid första, och är 27 år vid andra.
Så här när man kan vara efterklok hade jag gärna väntat några år till innan första barnet föddes.

Samtidigt så kan jag inte  bli annat än mäkta imponerad av en 18-årig tjej som redan är trebarnsmamma. Jag menar. Wow. Att unga Becka fortfarande är tonåring lyser inte så starkt igenom, det är vuxenliv och familjeliv hennes skriverier kretsar kring och jag följer hennes blogg med gapande, mun och extrem spänning och nyfikenhet över hennes liv som är som vilken småbarnsmammas liv, som helst.

Jag gjorde annat i henne sålder än att föda barn och värma vällingflaskor. 😉

Ett stort grattis till, den nästan 10 år yngre än jag, megamamman Becka!

mammamaffia_ljusgra2

18 år och 3-barnsmamma.

