Snart är det påsk och dags för påskägg.  Som vanligt köper vi nog någon leksak istället för godis eftersom sexåringen brukar få ofantliga mängder godis ändå av alla släktingar (jo hon är första barnbarnet på båda sidor så det går liksom inte att begränsa).

I år blir det nog en DVD-film och jag velar mellan Mamma Mu och Madagaskar 2. För mina egna örons skull lutar det åt Mamma Mu, varför måste de göra barnfilmer så skrikiga?

mammamu c2a8madagaskar

Lilltjejen som varken äter godis eller bryr sig så värst mycket om leksaker (tvättlapparna på kläderna är minst lika intressanta som en 500-kronorsleksak) får nog en mössa från Polarn o pyret.

mossa

Själv önskar jag mig något guldigt och glittrande i påskägget i år. Men får jag inte det kan jag tänka mig  ett litet självvårdskit i form av 8-hourcreamansiktsmaskvolummaster, fotcreme, Clean Fresh laundry och en prenumeration på Mama. Jag gissar att det är bäst att jag fixar mitt påskägg själv i år.

paskagg1

