Eftersom mina barn inte ville sova längre än till halv sex sitter jag nu och dricker kaffe och läser lite på allt om barn. Ser att Ann Söderlund numera är särbo och tycker det låter som en bra lösning. För det finns ju inget som säger att man måste skilja sig och hata varandra resten av livet bara för att man inte orkar leva ihop jämt?

Själv är jag ganska nöjd med mitt radhusliv men det finns stunder då jag helst skulle vilja vara själv och låta mannen och barnen klara sig själv. Och vad är det som säger att man inte kan göra det då? Åka på semester en vecka med en tjejkompis istället för med familjen? Eller kanske åka på semester helt själv?

Jag är ganska bra på att göra saker själv, för mig är det en nödvändighet om jag ska fortsätta vara en harmonisk och lycklig människa. Det kan vara att gå och träna, fixa håret, shoppa  med en kompis eller något annat.  Och det finns faktiskt inte någon anledning till att man ska tillbringa all sin lediga tid med sin partner oavsett hur mycket man tycker om honom/henne.  Och det finns inget som säger att man är en bättre mamma om man spenderar all sin lediga tid tillsammans med sina barn. (Det skulle väl vara vissa Familjeliv då)

Jag applåderar Ann Söderlunds öppenhet och hoppas att det kan bidra till en lite mindre stel syn på det här med parliv och familj. Det är bra att tänka utanför ramarna.

Nu ska jag sluta svamla och hämta en kopp kaffe till…

